Πριν από ένα χρόνο ξεκίνησα ένα νέο πρόγραμμα γυμναστικής που δεν είχα φανταστεί πόση ενέργεια θα μου έδινε αλλά και το πόσο θα άλλαζε το σώμα μου. Ο λόγος για το spinning η αλλιώς indoor cycling, έναν σχετικά νέο τρόπο άσκησης που συνδυάζει την ζωντάνια και την διασκέδαση με την καύση λίπους και την βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης. Το welivenorth συνάντησε την Χριστιάννα Μαλισιάνου, γυμνάστρια και spinning instructor, στο χώρο της, στο Perform στην Δροσιά η οποία μας αποκάλυψε τα μυστικά του spinning και τα οφέλη του για το σώμα μας αλλά και για την ψυχή μας!

Χριστιάννα, τι ακριβώς είναι το spinning ή αλλιώς indoor cycling; Που και πως γίνεται;

Το spinning είναι ένα πρόγραμμα ομαδικής διαλειμματικής αερόβιας προπόνησης, με στατικά ποδήλατα εσωτερικού χώρου. Το πρόγραμμα έχει συνήθως διάρκεια 45 λεπτά και πραγματοποιείται πάντα με την καθοδήγηση εξειδικευμένου instructor. Ο φωτισμός είναι χαμηλός, η μουσική δυνατή και η άσκηση εκτελείται με μια μορφή χορογραφίας, έτσι το αποτέλεσμα είναι έντονο και πολύ διασκεδαστικό.

Ποια είναι η διαφορά του spinning από το κλασσικό ποδήλατο του γυμναστηρίου που όλοι ξέρουμε;

Η διαφορά του spinning με το κλασσικό ποδήλατο του γυμναστηρίου, που όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει κατά καιρούς, κυρίως ως μέσο προθέρμανσης, έγκειται στο ότι στο spinning χρησιμοποιούνται ποδήλατα αγωνιστικού τύπου με αντίσταση στο μπροστινό τροχό, η οποία είναι ρυθμιζόμενη διαφορετικά για τον κάθε αναβάτη. Επίσης υπάρχει φρένο και διαφορετικές λαβές αναλόγως τη στάση του ασκούμενου.

Είναι από μόνο του ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης ή μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά και με άλλα είδη γυμναστικής;

Το spinning από μόνο του είναι μια ολοκληρωμένη αερόβια προπόνηση, που αποτελείται από προθέρμανση, κυρίως προπονητικό πρόγραμμα με αυξομείωση της αντίστασης και της ταχύτητας και αποθεραπεία-διατάσεις που εκτελούνται πάνω στο ποδήλατο και γυμνάζει κυρίως το κάτω μέρος του σώματος (πόδια, γλουτιαίους). Για την ολοκληρωμένη εκγύμναση, το spinning πρέπει να συνδυάζεται και με άλλα είδη άσκησης και προσωπικά θεωρώ ότι ο συνδυασμός ενδυνάμωσης και αερόβιου προγράμματος είναι ο ιδανικός.

Τι αλλαγές μπορεί να δει κανείς στο σώμα του και στην φυσική του κατάσταση και σε πόσο διάστημα από την στιγμή που θα ξεκινήσει να κάνει spinning;

Τα πλεονεκτήματα του spinning, λόγω του ότι πρόκειται για διαλειμματική προπόνηση αυξημένης έντασης, είναι εξαιρετικά! Οι αλλαγές στο σώμα μας είναι εμφανείς σε σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό κυρίως γιατί γίνεται εντυπωσιακή καύση λίπους (500-600 θερμίδες/45 λεπτά). Τα αποτελέσματα εξαρτώνται από την συχνότητα συμμετοχής στο μάθημα. Με 2-3 φορές την εβδομάδα δεν θα πιστεύετε πόσο μεταμορφώνεται το σώμα!

Πολλές γυναίκες διστάζουν να το ξεκινήσουν γιατί φοβούνται την αύξηση της μυικής μάζας στα πόδια. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Ότι το ποδήλατο “φουσκώνει” τα πόδια είναι μύθος. Η αύξηση της μυικής μάζας στα πόδια, όπως σε όλα τα είδη εκγύμνασης, έχει να κάνει με το μέγεθος της αντίστασης που χρησιμοποιείται.

Κάποιος ο οποίος έχει τραυματιστεί ή έχει ευαισθησία στα πόδια του (γόνατα κλπ) ή στην μέση του μπορεί να το ακολουθήσει;

Το spinning μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις που υπάρχουν τραυματισμοί σε γόνατα και μέση, προσαρμόζοντας το τιμόνι και τη σέλα αναλόγως για να μην υπάρχει επιβάρυνση.

 

Θα μας πεις λίγα λόγια για σένα και για το τι σε κέρδισε στην καριέρα σου;

Ξεκίνησα σαν χορεύτρια και δασκάλα χορού και στην συνέχεια δοκιμάζοντας διαφορετικά είδη εκγύμνασης, κατέληξα στο Core Training, που έχει στοιχεία ισορροπίας και χρήσης του βάρους του σώματος, με την μορφή έντονης διαλειμματικής άσκησης και στη συνέχεια στο συνδυασμό με το spinning. Πιστεύω, έχοντας δει προσωπικά τα εξαιρετικά αποτελέσματα και οφέλη των δύο αυτών προπονήσεων, ότι πρόκειται για τον ιδανικό συνδυασμό. Στο Perform έχουμε ως στόχο να διαμορφώνουμε σώματα υγιή, δυνατά με ενέργεια. Για αυτό λοιπόν, δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να ανεβείτε στο ποδήλατο, αφήνοντας τον instructor να σας “ταξιδέψει” υπό τους ρυθμούς της μουσικής, πλημμυρίζοντας σας με θετική ενέργεια!!!