Πόσο μου αρέσει που ανεβαίνει η θερμοκρασία! Ήδη κάνουμε τις βόλτες μας με ένα ελαφρύ μπλουζάκι.

Θέλω πολύ να κρατήσει αυτός ο ωραίος καιρός γιατί βαρέθηκα τον χειμώνα, με τα κρύα και την κλεισούρα του. Ονειρεύομαι μεγάλους ανοιξιάτικους περιπάτους στο βουνό, ποδηλατάδες με τα παιδιά και στάση για παγωτό, μεγάλες ημέρες και ζεστές βραδιές στο μπαλκόνι, χρωματιστά λουλουδάτα φορέματα. Και κάπου εκεί, πάντα τέτοια εποχή λίγο κολλάω. Το άσπρο χειμωνιάτικο δέρμα και ίσως κάποια παραπάνω κιλάκια, τώρα τα μετανιώνω πικρά. Δεν είναι πολλά αυτά που θέλω να χάσω, όμως με διατροφή και πιο έντονη γυμναστική σε λίγο καιρό θα νιώσω σίγουρα καλύτερα…Έτσι λοιπόν το πήρα απόφαση. Μέχρι το Πάσχα θα μπορώ να βγάλω τουλάχιστον τις γάμπες και τα μπράτσα μου στον ήλιο, χωρίς να ντρέπομαι.

Δεν πειράζει που είναι Πέμπτη, εγώ σήμερα ξεκινάω την διατροφή μου.

Αφού λοιπόν ψώνισα φρέσκα λαχανικά και φρούτα από τη Βιολογική λαϊκή της Κηφισιάς αποφάσισα σήμερα να τα συνδυάσω και να φτιάξω μια σαλάτα με κόκκινο κινόα και όσα περισσότερα φρέσκα λαχανικά μπορώ, χωρίς να πρέπει να ακολουθήσω κάποια συγκεκριμένη συνταγή. Λέω να αυτοσχεδιάσω !

Για την σαλάτα χρησιμοποίησα:

1 και μίση κούπα βρασμένο κόκκινο κινόα →gluten free, πλούσιο σε πρωτεΐνη, με 9 απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός

3 καρότα→πηγή βιταμινών A, K, C, E, B6, φυτικών ινών και μαγνησίου

1 βαζάκι καλαμπόκι→πηγή φολικού οξέως και ινών

3 αγγουράκια →προσφέρει ενυδάτωση και βοηθάει τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες

φρέσκα κλαδάκια μπρόκολο →fat-free και no1 λαχανικό κατά του καρκίνου και των νοσημάτων φθοράς

1 αβοκάντο → πλούσιο σε μονοακόρεστα λίπη και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, δύο είδη«καλών»λιπών

1 πράσινη πιπεριά → πλούσια σε καροτενοειδή, βοηθάει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών στο σώμα, που προκαλούν βλάβες στα κύτταρα

φύλλα σέλινου → πηγή αρκετών ιχνοστοιχείων, όπως ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου και καλίου και με αντισηπτικές ιδιότητες

φύλλα μέντας → έχει χωνευτικές ιδιότητες

Για το dressing χρησιμοποίησα:

φρέσκο τζίντζερ →αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και ανοσορρυθμιστικές ιδιότητες, επίσης μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα

κουρκουμά σε σκόνη

σπόρους chia

καβουρδισμένο σουσάμι→πηγή πρωτεΐνης λιπιδίων και υδατάνθρακα και βιταμινών

φρεσκοστιμμένο χυμό λεμονιού

αλάτι →κατά προτίμηση Μεσολογγίου ή Λήμνου

πιπέρι →δρα ως διουρητικό

συμπυκνωμένο βαλσαμικό ξύδι →μμμμ, μάλλον μόνο για γεύση

ελαιόλαδο →είναι ιδανικό για την καρδιά και όχι μόνο

Πως συνδύασα τα υλικά:

Το κόκκινο κινόα το αγόρασα πρώτη φορά και η αλήθεια είναι ότι μου άρεσε πολύ. Βγαίνει συνήθως πιο σπυρωτό. Έψαξα λίγο τη γνώμη των ειδικών για τις διαφορές μεταξύ κόκκινου και άσπρου κινόα και είδα ότι και τα δυο είναι πλούσια σε διατροφική αξία, χάρη στη μεγάλη ποσότητα σιδήρου, μαγνησίου και περιέχουν διπλάσια ποσότητα ινών από κάθε άλλο δημητριακό. Είναι στο χρώμα η διαφορά τους και η αλήθεια είναι ότι το κόκκινο κινόα όταν συνδυάζεται με τα χρωματιστά λαχανικά δίνει ένα πολύ πλούσιο χρωματικά αποτέλεσμα.

Έτσι λοιπόν αφού το μούλιασα για λίγο στο νερό και το ξέπλυνα, το έβρασα με λίγο αλάτι για περίπου 15 λεπτά και μετά το άφησα να κρυώσει. Σε ένα άλλο μπολ ανακάτεψα όλα τα λαχανικά και πρόσθεσα τα ελαφριά κομμένα φύλλα σέλινου και μέντας. Αφού ένωσα τα λαχανικά με το κινόα, έριξα το chia, το σουσάμι, έτριψα αρκετό τζίντζερ, λάδι, λεμόνι, ξύδι αλάτι και πιπέρι.

Έβαλα τη σαλάτα για 20 λεπτά στο ψυγείο ίσα ίσα να να εξωτερικευτούν και να μπλεχτούν τα αρώματα και την απόλαυσα με ένα κομμάτι ανθότυρο στο πλάι.

Κάθε φορά που ξεκινάω διατροφή προσπαθώ να παίρνω δύναμη από τα φρέσκα συστατικά που χρησιμοποιώ και πάντα σκέφτομαι πως σε λίγο καιρό θα είμαι ευγνώμων για την απόφαση που πήρα εκείνη την μέρα. Και ναι, όταν το κάνω σωστά και με όρεξη βλέπω αποτελέσματα.

 

 

sources: http://www.whfoods.com