Προσπαθώ εδώ και καιρό να αδυνατίσω. Δεν χρειάζεται να χάσω πολλά κιλά. Μόνο 3 θέλω και θα είμαι ευχαριστημένη. Τι είναι όμως αυτό που δεν «με αφήνει» να απαλλαγώ από αυτόν τον καθημερινό μπελά; Μα φυσικά η λαχτάρα μου και η αδυναμία μου στην ζάχαρη!

Μιλώντας λοιπόν με την διατροφολόγο που επισκέπτομαι συχνά αυτόν τον καιρό, έμαθα για μια νέα Super τροφή που κρατάει σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Έτσι μειώνεται η “λαχτάρα” για τροφές πλούσιες σε ζάχαρη.

Τι ακριβώς όμως είναι αυτοί οι «θαυματουργοί» σπόροι;

«Chia» στην γλώσσα των Μάγια σημαίνει δύναμη. Το ανθοφόρο αυτό φυτό ανήκει στην οικογένεια της μέντας και χρησιμοποιήθηκε από τους Ινδιάνους της Νοτιοδυτικής Αμερικής και του Μεξικό ως βασική τροφή και στη συνέχεια για εμπορικούς σκοπούς.

chiaΟι σπόροι «Chia» έχουν μεγάλη θρεπτική αξία, είναι αυξημένη πηγή ενέργειας με λίγες θερμίδες και είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Τα οφέλη τους για την υγείας μας

  • Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βοηθούν στην μείωση της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα και άρα προστατεύουν την καρδιά
  • Είναι πλούσιοι σε σίδηρο, φυλλικό οξύ, αντιοξειδωτικά, διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες αλλά και σε ασβέστιο και μαγνήσιο
  • Βοηθούν στο αδυνάτισμα και στην γράμμωση αφού με την κατανάλωσή τους δημιουργείται αίσθημα έντονου κορεσμού και πληρότητας για περισσότερες ώρες και κρατούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας επειδή ο γλυκαιμικός τους δείκτης είναι πολύ χαμηλός
  • Οι φυτικές ίνες που περιέχουν βοηθούν την καλή λειτουργία του εντέρου μας
  • Ενισχύουν τα επίπεδα ενέργειας και αντοχής. Μάλιστα οι Αζτέκοι τους αποκαλούσαν «η τροφή του τρεξίματος»
  • Οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε φωσφόρο, μαγνήσιο,πρωτεΐνες και ασβέστιο που καλυτερεύουν  την υγεία των οστών μας. Αυτό τους κάνει ιδανική τροφή για γυναίκες που κινδυνεύουν από οστεοπόρωση  αλλά και για τα παιδιά που βρίσκονται σε φάση έντονης ανάπτυξης.

Πως μπορώ να καταναλώσω το chia;
chia 4

Για την καλύτερη αξιοποίηση των συστατικών, μουλιάστε τους σπόρους προσθέτοντάς τους στα δημητριακά, στο γιαούρτι ή σε κάποιο ρόφημα (χυμό, γάλα, smoothie).
Μπορείτε ακόμα να τους προσθέσετε σε σαλάτες, σούπες, ψωμί ή γλυκίσματα. Μάλιστα όταν αναμειχθούν με υγρό  σχηματίζουν ένα τύπο ζελέ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πηκτικό στην μαγειρική και στην ζαχαροπλαστική αντί για λάδι κατά το ψήσιμο.

Εδώ σας  προτείνω μία πολυσαλάτα που έφτιαξα με σπόρους chia. Είναι εξαιρετική και μπορείτε να την απολαύσετε μόνη της ως κυρίως γεύμα ή να συνοδεύσετε  το ψητό σας…

Τα υλικά είναι τα εξής:Image-1

  • μισή κούπα μαρούλι κομμένο σε λεπτές λωρίδες
  • μισή κούπα λάχανο τριμμένο
  • μισή κούπα  καρότο τριμμένο
  • λίγο φρέσκο κρεμμυδάκι
  • μια χούφτα ντοματίνια
  • 2-3 Πιπεριές Φλωρίνης (στο βαζάκι) κομμένες σε λωρίδες
  • 4-5 μεγάλες φράουλες κομμένες σε κομμάτια
  • μια κουταλιά του γλυκού σπόρους chia
  • μια κουταλιά του γλυκού σουσάμι καβουρντισμένο

Για το dressing:

  • Ανακατεύεται σε ένα βαζάκι λίγο λάδι, λίγο ξύδι balsamico λευκό, 1.κ.γ. μέλι και λίγη μουστάρδα
  • on top προσθέτετε κρέμα balsamico με γεύση σύκο
  • λίγο αλατάκι προαιρετικά

Πηγές:

https://www.kcet.org/food/do-chia-seeds-live-up-to-the-hype

http://www.pilatesfitness.com.sg/