Η ζωή μας χαρίζει καθημερινά πολλές εκπλήξεις και χαρές. Μαζί όμως και στιγμές απογοήτευσης και χάους. Αυτές οι στιγμές είναι ικανές να μας γεμίσουν αγωνία και stress.

Το να βρίσκουμε τρόπους να ανακουφίζουμε τον εαυτό μας από την πίεση και τη ρουτίνα μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπερνάμε ευκολότερα τα εμπόδια. Πολλοί στρέφονται προς τη Υoga ελπίζοντας να βρουν ηρεμία για να αντιμετωπίσουν αυτές τις δυσκολίες, ενώ άλλοι ζητούν να χτίσουν δύναμη, να αποκτήσουν ευελιξία ή να χάσουν βάρος. Καθεμιά από τις επιλογές αυτές ολοκληρώνεται με την ομαλή συνεργασία σώματος και μυαλού και μπορεί καθένας από εμάς να πετύχει τον στόχο που επιθυμεί.

Η Yoga είναι άσκηση του νου και του σώματος και αν ζητάς κάποια ή όλα τα παρακάτω στη ζωή σου τότε ναι…η Yoga είναι και για σένα!

Hρεμία

Το stress είναι κάτι αναπόφευχτο στη ζωή μας. Παρ’ όλα αυτά, το να μπορούμε να το ελέγξουμε είναι ένα μεγάλο κλειδί. Η αναπνοή σε πιο αργούς ρυθμούς και η συγκέντρωση συνδέονται με λιγότερο stress και σαν αποτέλεσμα έχουν να νιώθουμε πιο ήρεμοι και χαλαρωμένοι. Όσο πιο πολύ γνωρίζεις το σώμα σου μέσα από την yoga τόσο πιο εύκολα θα μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου πραγματική, βαθιά ηρεμία.

Δύναμη

Με την εξάσκηση το σώμα γίνεται πιο δυνατό και οι στάσεις της Yoga γίνονται όλο και πιο προσιτές και απολαυστικές. Τονώνονται όλες οι ομάδες των μυών συνολικά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα πιο δεμένο και σφιχτό σώμα. Ανακαλύπτωντας την εσωτερική σου δύναμη χτίζεις στο σώμα σου τη δύναμη που χρειάζεται ώστε να καταφέρεις να βλέπεις αλλαγές ακόμη και την καθημερινότητά σου. Δραστηριότητες όπως το να ανεβαίνεις σκαλιά, να ισορροπείς στο ένα σου πόδι για να βάλεις το παπούτσι και να σηκώνεις αγκαλιά το μικρoύλι γίνονται λιγότερο προκλητικές.

Απώλεια περιττών κιλών 

Δεν διαλέγουν σαν πρώτη επιλογή τη Υoga οι άνθρωποι που χρειάζεται να χάσουν βάρος, παρ’ όλα αυτά σαν συμπληρωματική άσκηση, έχει πολλά bonus. Διευκολύνει τη χώνεψη και τονώνει τον μεταβολισμό. Η αγνή και τελείως αποτοξινωμένη αίσθηση που έχει το σώμα μετά την άσκηση, οδηγεί τους ανθρώπους προς ένα πιο υγιή τρόπο ζωής. Το σώμα σταματά να λαχταρά βαριές και μεγάλες ποσότητες, αρχίζει να ζητά δυναμωτικά και ελαφριά γεύματα.

Σωστή στάση σώματος

Πολλές από τις στάσεις (Asanas) στη Yoga ευθυγραμμίζουν τη σπονδυλική στήλη και δυναμώνουν τους μύες γύρω από αυτήν. Ο σκοπός σε κάθε στάση είναι να διατηρούμε ψηλή και μακρυά την σπονδυλική μας στήλη. Μια καλή πρακτική yoga είναι ικανή να μας εκπαιδεύσει να διατηρούμε αυτή τη σωστή στάση και μετά το μάθημα. Η διαρκής τόνωση των κοιλιακών, των ώμων ,της πλάτης, των χεριών και των ποδιών βοηθούν στην υιοθέτηση της σωστής στάσης. Η αγαπημένη έκφραση που λέει η δασκάλα μου είναι “τεντωνόμαστε σαν να θέλουμε να αγγίξουμε τον ουρανό και νιώθουμε πως ψηλώνουμε!”

Ευτυχία

Το να μάθουμε να χρησιμοποιούμε κάποια εργαλεία και να τα εντάξουμε στην καθημερινότητά μας όπως σωστή αναπνοή, συγκέντρωση, νοητική εγρήγορση, επίγνωση του σώματός  μπορούν να μας κάνουν να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας. Με λίγα λόγια ο απόηχος ενός μαθήματος Yoga είναι ικανός να μας δώσει ευτυχία μέσα στη μέρα και μια διαφορετική, πιο ανάλαφρη και με περισσότερο νόημα ματιά προς τη ζωή.

Αυτοπεποίθηση

Υπάρχουν τόσες πολλές ιδεολογίες στη Yoga που μπορεί να γίνουν τρόπος άσκησης για μια ζωή. Πάντα υπάρχει μια αλλαγή να κάνεις ή ένα καινούργιο στυλ να υιοθετήσεις. Μια απίστευτη αίσθηση είναι όταν καταφέρνεις να “βγάλεις” μια άσκηση που παλιότερα φάνταζε δύσκολη ή ακατόρθωτη. Το να παρατηρείς αλλαγές στο σώμα σου και να γίνεσαι όλο και καλύτερη στην πρακτική σου μπορεί να σου δώσει την αυτοπεποίθηση που ψάχνεις. Μπορεί να είναι μια στήριξη κεφαλής ή μια στάση σανίδας για περισσότερο χρόνο. Όλα αυτά αποτελούν μικρές επιτυχίες που είναι ικανές να τονώσουν την αυτοπεποίθησή και να μας κάνουν να νιώθουμε μεγαλύτερη σιγουριά.

Ευλυγισία

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη που προσφέρει η Yoga είναι ότι βελτιώνει την ευλυγισία. Αυτό όχι μόνο καλυτερεύει την ποιότητα της ζωής μας, αλλά προστατεύει το σώμα από τραυματισμούς και πιασίματα. Με την ώρα οι σφιγμένοι μύες  θα χαλαρώσουν και θα ζεσταθούν, η συσσωρευμένη ενέργεια θα απελευθερωθεί και η αναπνοή μαζί με την συγκέντρωση θα μας βοηθήσει να “κατεβαίνουμε” όλο και πιο χαμηλά, να στρίβουμε όλο και πιο πολύ το σώμα, να φέρνουμε όλο και πιο ψηλά το πόδι. Και αν αυτός ο “Κάτω σκύλος” στην αρχή σου φαίνεται η πιο άβολη στάση να σταθείς όσο κι αν δεν το πιστεύεις σιγά σιγά θα το απολαμβάνεις.

Αλλαγή

Το να αφήσουμε πίσω πράγματα ή συναισθήματα που δεν μας προσφέρουν κάτι και δεν μας γεμίζουν πια, είναι τα πρώτα βήματα προς την αλλαγή. Πόσοι από εμάς θέλουν αλλά δεν τολμούν να γυρίσουν σελίδα στη ζωή τους;  Άνθρωποι όμοιοι με εμάς, παρέες και συνήθειες που μπορούν να μας παρασύρουν προς ένα θετικό τρόπο ζωής, πρέπει να αντικαταστήσουν τα αρνητικά, τοξικά και επιβαρυμένα περιβάλλοντα.

Mindfulness

Το να εστιάζουμε την προσοχή μας σε τομείς της ζωής μας που ποτέ δεν είχαμε δώσει την προσοχή μας παλιότερα είναι το πρώτο βήμα προς το Minfullness. Η Yoga μας δείχνει έναν ευγενικό τρόπο να ζούμε στο παρόν. “Παρατηρώ τον εαυτό μου, τον ρυθμό της αναπνοής μου, δεν αφήνω το μυαλό μου να ξεφεύγει, αν όμως αυτό γίνει το επαναφέρω ήρεμα στη στιγμή που ζω.” Και κάπως έτσι  καταφέρνουμε να μάθουμε να εστιαζόμαστε σε αυτό που συμβαίνει τώρα και τελικά να απολαμβάνουμε και να χορταίνουμε κάθε μέρα μας, έχοντας αφήσει πίσω το παρελθόν.

Αγάπη

 Έχω καταλάβει ότι αν αγαπάς τη ζωή τότε εκείνη θα ανταποδώσει την αγάπη σου.”- Arthur Rubinstein

Το να μάθεις να ζεις δίνοντας αγάπη είναι ένα από τα ομορφότερα συναισθήματα του κόσμου. Μπορεί να είναι αγάπη για τον εαυτό σου, για τους άλλους ανθρώπους ή για την ίδια τη ζωή. Ο θετικός τρόπος αντιμετώπισης της ζωής είναι συνήθως αποτέλεσμα αυτού του τρόπου σκέψης.

H Yoga μπορεί να φέρει στη ζωή κάποιου μεγάλες αλλαγές, στο νου αλλά και στο σώμα. Το να βλέπεις τη Yoga σαν ένα κλειδί για να κερδίσεις ηρεμία, σοφία και φυσική δύναμη είναι ένα από τα πιο όμορφα μυστικά.

Όσο προχωράει ο κόσμος η ζωή θα γίνεται πάντα καλύτερη με τη βοήθεια αυτού το μικρού πράγματος που λέγεται : Yoga.