Το πως ξυπνάς το πρωί παίζει σπουδαίο ρόλο στο πως θα κυλίσει η μέρα σου, ψυχικά αλλά και σωματικά.

Το να σηκωθείς το πρωί από το κρεβάτι μέσα στην εβδομάδα δεν είναι εύκολο πράγμα, (ειδικά τον χειμώνα). Αν νιώθεις το ίδιο και εσύ, απλά σκέψου πως δεν είσαι η μόνη. Σηκώνεσαι και έξω είναι ακόμη νύχτα, βιαστικά πρέπει να ξυπνήσεις τα παιδιά, να ετοιμάσεις ένα γρήγορο πρωινό, τις τσάντες, τα δεκατιάνα τους, να ετοιμαστείς κι εσύ και όλα αυτά σε τόσο λίγο χρόνο…

Ευτυχώς υπάρχουν κάποιοι απλοί τρόποι που μπορείς και εσύ να καθιερώσεις που θα κάνουν τα πρωινά σου ευκολότερα.

Ξύπνα με ένα τραγούδι

Θα το παραδεχτώ, εγώ πέρυσι ξυπνούσα κάθε πρωί με το “Xαρά μου” ένα τραγούδι από την ταινία Βαϊάνα και αυτό ήταν το καλύτερο μέρος της μέρας μου. Το έβαζα δυνατά στον υπολογιστή και με ξυπνούσε με κέφι, μαζί και τα παιδιά! Το να σηκώνεσαι κάθε πρωί με μουσική διεγείρει τον εγκέφαλο και προσφέρει  αμέτρητα φυσικά και νοητικά οφέλη στον οργανισμό που σε ακολουθούν κατά την διάρκεια της μέρας. Φτιάξε ένα ωραίο playlist στο κινητό σου και δοκίμασε να είναι αυτό, το πρώτο πράγμα που θα ακούς όταν ξυπνάς το πρωί.

Τεντώσου

Βαθιά εισπνοή με τα χέρια ψηλά και μεγάλη εκπνοή … ή όπως σε βολεύει εσένα. Το να τεντώνεσαι απελευθερώνει την ένταση και το μπλοκάρισμα που έχει δημιουργηθεί στο σώμα σου από την ακινησία και ίσως την κακή στάση ύπνου και έτσι νιώθεις πιο ισορροπημένη και ελεύθερη κατά τη διάρκεια της μέρας. Αργές αλλά δυνατές κινήσεις αυξάνουν την κυκλοφορία και ξυπνούν τους μύες, δοκίμασε αυτές τις εύκολες ασκησούλες και νιώσε το σώμα σου να ξυπνά και να γεμίζει ενέργεια.

Άσε το κινητό σου ήσυχο

Ξέρω είναι πολύ δύσκολο να μην μπεις στον πειρασμό να αρπάξεις το κινητό σου και να τσεκάρεις μηνύματα/e-mails/Instagam Likes, ειδικά αν το ξυπνητήρι και το κινητό σου είναι το ίδιο. Αλλά προσπάθησε να αντισταθείς για χάρη της ηρεμίας κατά τη διάρκεια της μέρας σου. H Julie Morgensten συγγραφέας του Never check Email in the morning είπε “Αν αρχίσεις τη μέρα σου απαντώντας σε μηνύματα, δεν θα ξεπεράσεις ποτέ την δυσκολία του πρωινού ξυπνήματος. Τα email μέσα στη μέρα δεν τελειώνουν ποτέ, σίγουρα μπορούν να περιμένουν λίγη ώρα.” Οι πιο ειδικοί συμβουλεύουν να αφήνουμε το κινητό τελείως έξω από το δωμάτιο, είναι ένας πολύ καλός τρόπος να διαχωρίσεις την ώρα εργασίας με την προσωπική σου ζωή. Το κρεβάτι μας είναι ιερό, ειδικά τις ώρες ξεκούρασης. Μην επιτρέπεις το αφεντικό σου ή τους 1000 facebook friends να είναι εκεί μαζί σου..

Οραματήσου τη μέρα σου

Το να προετοιμάζεις νοητικά τον εαυτό σου για το τι θα εξελιχτεί μέσα στη μέρα θα σε βοηθήσει πολύ.

Σκέψου όλα όσα πρέπει να γίνουν μέσα στις επόμενες ώρες και τουλάχιστον ένα πράγμα που θα σε κάνει χαρούμενη και για το οποίο να ανυπομονείς. Το να οραματίζεσαι είναι ένας πολύ δυνατός τρόπος να έρχεσαι πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων σου. Έτσι λοιπόν το να φαντάζεσαι πως έχεις τελειώσει με επιτυχία την μέρα σου πριν καν σηκωθείς από το κρεβάτι θα σε βοηθήσει να είσαι πιο παραγωγική.. Δύσκολο; Δεν νομίζω απλά βάλε την φαντασία σου να δουλέψει.

Ξύπνα από την μυρωδιά του καφέ

Το εννοούμε! Μια μελέτη του Seoul National University του τμήματος Food and Nutrition έδειξε ότι το να ξυπνάει κανείς μυρίζοντας πραγματικό καφέ επηρεάζει και διεγείρει γονίδια του εγκεφάλου και προφυλάσσει τα νευρικά κύτταρα. Προγραμμάτισε την καφετιέρα σου από το βράδυ και χάρισε στον εαυτό σου αυτή την πολυτέλεια! Αυτό επίσης θα σου γλιτώσει χρόνο από το πρωινό σου (χαρούμενο)ξύπνημα.

Να είσαι ευγνώμων

Είναι τόσο γρήγορο και τόσο απλό. Κάθε πρωί μόλις ξυπνήσεις, σκέψου τρία πράγματα για τα οποία νιώθεις ευγνωμοσύνη. To να εκτιμάς και να είσαι ευγνώμων για πράγματα που έχεις στη ζωή σου, έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς σου και δυναμώνει το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Το να σκέφτεσαι θετικά σαν πρώτη σκέψη το πρωί ρυθμίζει τον εγκέφαλό σου σε θετική στάση για όλη την ημέρα. Ακόμη και αν σκεφτείς κάτι απλό “Είμαι ευγνώμων για το τελευταίο κομμάτι σοκολατένιο κέικ που περίσσεψε και θα το φάω για πρωινό”(αυτή ήταν μια δική μου σκέψη σήμερα το πρωί) αρκεί για να ξεκινήσεις θετικά τη μέρα σου.