H εποχή αλλάζει. Οι θερμοκρασίες πέφτουν και οι μέρες είναι όλο και πιο μικρές. Τα πρωινά ο αέρας είναι πολύ δροσερός και εδώ στα Βόρεια που ζούμε έχουμε ήδη αρχίσει να σκεφτόμαστε τα ζεστά μας μάλλινα πουλόβερ.

Ας υποδεχτούμε λοιπόν τον Οκτώβρη μαθαίνοντας μερικά απλά και εύκολα να τα εφαρμόσουμε tips για το πως θα διατηρηθούμε υγιείς και να ζήσουμε γεμάτες ενέργεια και δύναμη αυτή την τόσο όμορφη εποχή του χρόνου.

Αγόρασε φρούτα και λαχανικά της εποχής

Με την αλλαγή της εποχής ευκαιρία να αλλάξουμε και τη διατροφή μας! Ας αγκαλιάσουμε όλα όσα έχει να μας δώσει η φθινοπωρινή γη. Είναι πιο οικονομικά, έχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, αφού δεν χρειάζεται να φυλαχθούν για μήνες στο ψυγείο ή να ταξιδέψουν από μακριά. Αγόρασε, μήλα, ρόδια, αχλάδια, πορτοκάλια, λωτούς αλλά και  γλυκοπατάτες, κολοκύθα, ραπανάκια, μαρούλι, μπρόκολο, πατζάρια, σπαράγγια.

Βάλε στο πιάτο σου χρώματα φθινοπώρου

Το φθινόπωρο είναι η εποχή των θερμών και γήινων χρωμάτων, σκέψου βαθύ πράσινο, σκούρο κίτρινο και φωτεινά πορτοκαλί! Όταν καταναλώνουμε τρόφιμα πλούσια σε αυτά τα χρώματα απορροφάμε την δυναμική ενέργεια της γης. Σου φαίνεται σαν κάτι να σε μπερδεύει; Είναι απλό. Τα δικά μου αγαπημένα πιάτα γι’ αυτή την εποχή είναι η κολοκυθόσουπα, το κοτόπουλο με μέλι, σκόρδο και καρότα, σούπα με φασόλια, σπανάκι και λουκάνικο και όλων των ειδών οι μηλόπιτες.

Δώσε ένα boost στο ανοσοποιητικό σου σύστημα

Με την αλλαγή του καιρού είναι μια πολύ καλή στιγμή να ενδυναμώσεις τον οργανισμό σου “εκ των έσω”. Όταν εγώ αισθάνομαι πως χρειάζομαι ένα boost, πριν απ’ όλα εμπιστεύομαι αυτά που μου προσφέρει η “Μητέρα Φύση”. Κάποιες συνήθεις που ακολουθώ είναι να πίνω όσο πιο πολύ νερό, να φτιάχνω μια κούπα ζεστό τσάι Εχινάκεια, να τρώω πολλά ωμά λαχανικά πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, γιαούρτι για προβιοτικά και αγνό μέλι ή μέλι manuka.

Κάτι ακόμη που βοηθά το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι η ήπια άσκηση και έτσι οδηγούμαστε στο →  tip no4!

Bάλε στη ζωή σου όποια μορφή ήπιας γυμναστικής προτιμάς

To καλοκαίρι είναι τόσο εύκολο να κρατάμε το σώμα μας σε κίνηση, με ασκήσεις μέσα στη θάλασσα, μεγάλους περιπάτους. Ας μην αφήσουμε τις χαμηλές θερμοκρασίες να μας αποτρέψουν από την γυμναστική. Πολλοί άνθρωποι που δεν αγαπούν το κρύο διαλέγουν να κάνουν ότι γίνεται σε κλειστούς, εσωτερικούς  χώρους. Γυμνάσου από το σπίτι με κάποιο από αυτά τα αποτελεσματικά Προγράμματα Γυμναστικής στο ΥouTube που δοκιμάσαμε και ξεχωρίσαμε, πήγαινε γυμναστήριο, κάνε yoga, ή spinning ή παρακολούθησε μαθήματα χορού. Αυτό το φθινόπωρο οργανώσου και φτιάξε ένα όμορφο πρόγραμμα γυμναστικής για τους κρύους μήνες που ακολουθούν.

Διάλεξε να ζεις αρμονικά με την εποχή

Έτσι όπως αλλάζει η εποχή είναι καλό κι εμείς να δώσουμε την πολυτέλεια στον εαυτό μας να αλλάξει ρυθμούς, τουλάχιστον στον ελεύθερο χρόνο μας. Το φθινόπωρο είναι εποχή που εύκολα μένουμε σπίτι και αυτό είναι ευκαιρία να δώσουμε χρόνο στον εαυτό μας και στην οικογένεια. Βάλε άνετα ρούχα όταν γυρίζεις σπίτι, κάνε ένα ζεστό μπάνιο, ξάπλωσε νωρίς το βράδυ. Ή μαγείρεψε το αγαπημένο σας φαγητό, βάλε ένα ποτήρι κρασί κι ας είναι ακόμη Πέμπτη, οργάνωσε βραδιά ταινίας, μείνε μέχρι αργά στο κρεβάτι τα Σαββατοκύριακα. Κάτι που ευχαριστιέμαι πολύ να κάνω με τα παιδιά είναι, κάποιο βροχερό απόγευμα να δώσω σε όλους μας την πολυτέλεια να μείνουμε σπίτι και να μην πάμε στις απογευματινές δραστηριότητες. Ξεκουραζόμαστε, κάνουμε κατασκευές, περνάμε χρόνο μαζί… Οι επόμενες μέρες κυλούν πιο ευχάριστα μετά από αυτό το μικρό “pause”.

Ο Οκτώβρης και οι μήνες που ακολουθούν είναι μια ευκαιρία για να ρίξουμε τους ρυθμούς μετά το καλοκαίρι. Aς ζήσουμε αρμονικά με την εποχή, τρώγοντας υγιεινά φρέσκα φρούτα και λαχανικά και δίνοντας λίγο από τον ελεύθερό μας χρόνο στην ηρεμία και την ισορροπία.

Ελπίζω αυτές οι συμβουλές να σε βοηθήσουν να διατηρήσεις ένα υγιές και γερό σώμα το φθινόπωρο.

.

.

.

.

.

special Thanks to:

@keenangrams

@ja_ma

@outsighted

https://unsplash.com/